From nu tänkte jag glesa ut blogginläggen lite under någon vecka eller så. Jag är bortrest och tänkte testa vara lite ledig. Det vet jag hur det kommer gå iofs, dvs dåligt men känslan kan ju vara densamma tänker jag. Midsommar spenderades på landet och den var så himla bra. Vi började med en lunch i stekande sol. Ganska läge att köpa ett enormt parasoll kände jag när jag kokades inifrån. Vi käkade lunch bara vi fyra innan vi skulle iväg på klassiskt midsommarfirande. Jag försökte ha sommarklänning, men det känns aldrig riktigt rätt. Vi dansade i ring någon timma innan vi svettades ihjäl. Målbild med detta kök var just detta. Laga mat medan mina personer sitter och tar ett glas vin i kökssoffan. Det var ju precis det, precis det. Blev varm i hjärtat här. (reklam) Vi drack såklart sommarens enda dryck. Jag lagade secreto iberico med en ljummen röra innehållandes kronärtskocka, tomat, vitlök, oliver och massa örter. Helvete vad gott det blev. Lärdom dock: secreto ska mördas på grillen så milliardeffekten tar över. Detta från Mallorca var 11/10. Sen satt vi ute länge, länge och jag fick en STOR garvattack. Fan vad kul det var.